Recruitment video

Nieuw talent vinden voor je team? Een recruitment video of vacature video is een van de beste manieren om in minder dan een minuut uit te leggen wie je bent, hoe je werkt en wat je bedrijf doet.

Tip: de recruitmentfilm gebruiken op een beurs of in een andere drukke omgeving? Gebruik ondertitels, waardoor het niet nodig is om ook het geluid te kunnen horen.

Offerte aanvragen

Recruitment video's laten maken

Recruitment video's zijn sterk in opkomst. Het is een sterke manier van laten weten wie je zoekt en laten zien om wat voor bedrijf het gaat. Je kunt bijvoorbeeld beelden tonen van het kantoor of andere medewerkers aan het woord laten.

Eventueel kun je ook kiezen voor een animatievideo waarin jouw huisstijl duidelijk terug komt. Een combinatie maken van film en animatie is ook een goed idee.

Bekijk ons werk

New Project (24)-1

Een recruitment video laten maken?

Dan ben je bij Storytelling Studios aan het juiste adres. We kunnen als geen ander jouw ideeën uitwerken tot een goede storyline en een script. We begrijpen wat je bedoelt en wat je met de (animatie)video wilt laten zien, zodat je de juiste talenten aan zult spreken.

We combineren creativiteit met een overtuigende en prikkelende video met een glashelder verhaal. Ook wordt cultuur van jouw bedrijf goed zichtbaar. Hiermee kun je je onderscheiden van andere bedrijven en trek je de juiste mensen naar je toe. En met die juiste mensen komt ook de juiste kennis en ervaring.

Offerte aanvragen

New Project (25)

Video recruitment op de juiste manier

Wanneer video recruitment op de juiste manier is gedaan, toont de video goed de sfeer in jouw bedrijf, legt het uit wat je zoekt en overtuigt het om contact op te nemen. Het is als het ware een eerste kennismaking waarmee je meteen een goede indruk maakt.

Afhankelijk van wat bij jouw bedrijf past, kun je kiezen voor een creatieve insteek, een vleugje humor of een informatieve film die de laat zien hoe de belangrijkste processen werken. Wanneer er dingen in de functie of in het bedrijf zijn die de moeite waard zijn om te benoemen, dan doen we dit ook. Zo laten we zien wat eventuele doorgroei mogelijkheden zijn, hoe uniek de branche is of welke bijzondere werkwijze je volgt.

Bekijk ons werk

New Project (26)

Werkwijze

Om een goede video neer te kunnen zetten, werken we altijd in deze vorm:
Brainstorm

Stap 1:
Brainstorm

Iedere video vraagt om een helder concept. Wat wil je vertellen en wat moet er vooral niet in de video komen? Samen bepalen we de kern, aan de hand van de doelstelling die je belangrijk vindt.

Script

Stap 2:
Storyline

Het concept werken we uit tot een script, waar de kern nog duidelijker in naar voren komt. We brengen de boodschap op de meest krachtige manier, door gebruik te maken van beeld, audio en de combinatie daarvan.

Opnames

Stap 3:
Productie

Tevreden met het script en de storyline? We verzorgen de productie. Voor een video die past bij jouw bedrijf en dat wat je wilt uitstralen.

Oplevering

Stap 4:
Oplevering

We leveren je de video op, zodat je die kunt gebruiken op de website, op Social Media en voor andere gelegenheden die je belangrijk vindt.

“We hebben eerst zelf lopen hannesen wat niet werkte maar Storytelling studios kwam er aan en  kreeg het gelukkig wel picobello voor elkaar.” 

Picobello B.V. 

De kosten van een recruitment video

We vinden het belangrijk om transparant en duidelijk te zijn over de prijzen die we vragen. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent en kom je niet voor verrassingen te staan, zo ook met de kosten van een recruitment video. Onze prijzen zijn standaard all-in zodat je niets extra’s hoeft te betalen voor muziek, geluidseffecten en een voice-over. Daarnaast sleutelen we net zo lang aan de video tot deze helemaal naar wens is

Wel zijn de prijzen afhankelijk van een aantal variabelen. Denk bijvoorbeeld aan de grootte van de crew en het aantal benodigde dagen voor de opnamen. Door dit vooraf vast te stellen kunnen we je een vrijblijvende offerte sturen. Gemiddeld komen we uit op prijzen tussen de €1400,- en €2200,-.

Offerte aanvragen