Brainstorm aanvragen

Of je nu in B2B of B2C werkt, de kracht van video kan verschillende problemen aanpakken binnen verschillende afdelingen van je bedrijf. Bij video en met name animatie zijn de mogelijkheden oneindig.

Tijdens een telefonische brainstormsessie van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Wij helpen je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Wat is het doel?

Is het doel om de naamsbekendheid te vergroten? Meer evenemententickets te verkopen? Lanceer je een nieuw product?

Wat wil je uiteindelijk dat je publiek doet na het bekijken van de video? Oftewel, wat wil je bereiken met de video?

  • Binnen enkele uren reactie
  • Gratis videomarketing tips
  • Volledig vrijblijvend

Wie is je doelgroep?

Het is van essentieel belang dat je goed voor ogen hebt wie je doelgroep is en wat de doelgroep beweegt. Wat is hun behoefte, hun pijnpunt of hun verlangen waar jij als bedrijf op in speelt?

Wat is voor hun boeiend om te weten over jou, over jouw bedrijf, over jouw product, dienst of event. Iedere doelgroep benader je namelijk op een andere manier. Je moet hierbij rekening houden met de tone-of-voice van de voice-over, de lengte van de video of bijvoorbeeld de distributiekanalen.

Welk type video?

Videos hebben meer impact wanneer deze aansluiten bij de fase waarin de doelgroep zich bevind. Bij elke fase passen verschillende type video's.

Awareness: in deze fase trek je de aandacht van de doelgroep door middel van merkvideo's, infromatieve video's en product demo's.

Consideration: in deze fase informeer je over hoe jouw bedrijf, product of dienst problemen oplost via tutorials, productvergelijking, expert gidsen, uitlegvideo's, vlogs, webinars, social proof

Decision: in deze fase overtuig je de klant van jouw bedrijf, dienst of product door middel van explainers/uitlegvideo's, webinars, advies, product demo's, klantenverhalen, bedrijfscultuur, FAQ video's, instructievideo's.

Heb je een vraag?
Bram de Vries
Oprichter & storyteller